Zwyczaje Wielkanocne w Wielkiej Brytanii

W dniu 04.04.2023 roku odbyły się zajęcia w ramach koła języka angielskiego na temat zwyczajów i tradycji Świąt Wielkanocnych w Wielkiej Brytanii. Wychowankowie obejrzeli film przedstawiający tradycje, potrawy, zabawy i symbole wielkanocne  typowe dla  tego kraju. Następnie przedyskutowali podobieństwa i różnice między sposobem obchodzenia świąt Wielkanocnych w Polsce i w Wielkiej Brytanii. Podczas zajęć uczestnicy zapoznali się również z angielskim słownictwem związanym ze świętami Wielkanocnymi. Na koniec wykonali kilka zadań utrwalających to słownictwo. Atmosfera na zajęciach była miła i przyjazna. Wychowankowie wykazywali zainteresowanie tematyką zajęć.

Czytaj dalej

Zajęcia z psychologiem

W dniu  04.04.2023 r. odbyło się spotkanie wychowanków Bursy z Panią psycholog Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 1 w Zamościu. Zajęcia miały na celu profilaktykę autoagresji, samookaleczeń, prób samobójczych.

Maraton Papieski

W dniu 03.04.2023 r. w naszej Bursie odbył się Maraton Papieski. Wychowankowie zostali zapoznani z życiorysem i spuścizną Jana Pawła II,  podkreślono wpływ Papieża  Jana Pawła II na rozwój Kościoła i społeczeństwa. Oddając hołd Świętemu Janowi Pawłowi II odczytaliśmy fragmenty poezji Karola Wojtyły.

Czytaj dalej

18.rocznica śmierci św. Jana Pawła II

02.04.2023r. w 18.rocznicę śmierci św. Jana Pawła II, uroczystym apelem uczciliśmy pamięć  Papieża Polaka. Wspólnie odśpiewaną ulubioną, oazową pieśnią Papieża, pt. ,,Barka”, zapaleniem świecy oraz chwilą ciszy oddaliśmy hołd św. Janowi Pawłowi II. Na zakończenie spotkania wychowankowie wysłuchali kilka najczęściej wypowiadanych przez Ojca Świętego słów do młodych, w których prosił młodzież, aby żarliwie szukali Boga, potrafili odnajdywać swoje powołanie życiowe oraz aby pamiętali o swojej ojczyźnie i jej chrześcijańskich korzeniach.

Czytaj dalej

Labirynt słów – Szkoła Myślenia Pozytywnego

 

30.03.2023r. w ramach Programu ,,Szkoła Myślenia Pozytywnego” wychowankowie naszej Bursy uczestniczyli w zajęciach warsztatowych, pt. ,,Labirynt słów”. Celem zajęć było zwiększenie wrażliwości empatycznej na potrzeby drugiego człowieka z uwzględnieniem swoich własnych oczekiwań jak również poznanie przez uczestników zajęć różnorodności słów i ich wpływu na emocje. Poprzez ćwiczenia wychowankowie mieli możliwość rozwijania komunikacji bez przemocy oraz umiejętności aktywnego słuchania i budowania pozytywnych relacji. Praca w grupach była dobrą okazją do integracji wychowanków.